Arbete

Digital Marketing Manager

Stockholms universitet, 2017- (nuvarande)

Ansvarig för Stockholms universitets digitala kanaler och specifikt sociala medier. Arbetar med att underhålla, utveckla och projektleda digitala kampanjer och projekt inom universitetet. Fungerar även som rådgivare för övriga anställda kommunikatörer.

Arbetets innehåll

  • Social Media Manager
  • Digitala kampanjer
  • Varumärkesstrategi
  • Annonsering
  • Photoshop
  • InDesign
  • Google Analytics
  • Digital Analys
  • Digital rådgivning
  • Internationell digital marknadsföring
  • Internationell och nationella samarbeten
  • Digital Content Specialist

    Educations Media Group, 2017

    Ansvar för sociala medier och utveckling av den digitala kommunikationen. Arbetar med varumärkena aktivitet.se och kurser.se.

    Arbetets innehåll

  • Content Marketing
  • Sociala medier
  • Sökordsoptimering
  • E-postmarknadsföring
  • Varumärkesstrategi
  • Webbstrategi
  • Annonsering
  • Double Click
  • Photoshop
  • InDesign
  • BannerFlow
  • Google Analytics
  • Apsis
  • Buzzstream
  • Wincher
  • Webbredaktör

    Educations Media Group, 2015-2016

    Webbredaktör med ansvar för sociala medier och annonsering. Arbetar med varumärkena aktivitet.se och kurser.se.

    Arbetets innehåll

  • Content Marketing
  • Sociala medier
  • Sökordsoptimering
  • E-postmarknadsföring
  • Varumärkesstrategi
  • Webbstrategi
  • Annonsering
  • Double Click
  • Photoshop
  • InDesign
  • BannerFlow
  • Google Analytics
  • Apsis
  • Buzzstream
  • Wincher
  • Utbildning

    Webbkommunikatör/sociala medier

    Medieinstitutet, 2 år

    Kommunikation inom webb och sociala medier. Utbildningen ger kunskaper inom journalistiskt skrivande, sökordsoptimering, webbpublicering och bearbetning av bild, text och fotografi.

    Utbildningens kurser

  • Produktion digitala kanaler
  • Kommunikation
  • Projektledning och entreprenörskap
  • Praktisk skrivande
  • Foto och filmredigering
  • Photoshop
  • InDesign
  • Sökordsoptimering
  • Google Analytics
  • LIA I - Nordiska museet som Social Media Manager
  • LIA II - Bonniers Bokklubbar som Webbredaktör
  • LIA III - Världskulturmuseerna som Webbredaktör och Social Media Manager
  • Terminsprojekt HT 2012 - minmatlada.se
  • Terminsprojekt VT 2013 - Kampanjen Rock'n'Bake
  • Förstudie: Digital kommunikation i utställningssammanhang
  • Kulturvetarlinjen

    Stockholms universitet, 3 år

    Kandidatprogram som förbereder för yrken inom kultursektorn. Mitt huvudämne var Konstvetenskap. Idag heter utbildningen Kulturvetarprogrammet. Läs mer om utbildningen Kulturvetarlinjen.

    Utbildningens kurser

  • Kulturvetenskaplig baskurs
  • Konstvetenskap I
  • Konstvetenskap, Bildtolkning II
  • Samtida konst, miljö och visualitet II
  • Konstvetenskaplig kandidatkurs Skrev kandidatuppsatsen "Utställningen som genus, konstverk och makthavare". Om intresse finns så kan ni läsa min studie.
  • Kulturvetenskaplig tillämpningskurs - Praktik i 10 veckor på Bonniers Konsthall.
  • Fristående kurser

    Stockholms universitet
  • Nordafrikansk & Mellanöstern konst och historia
  • Museipedagogik
  • Konstpedagogik
    Tillsammans med tre andra studenter undersökte jag Huddinge Sjukhus konstmiljöer. För nyfikna, läs rapporten om sjukhusets konst.
  • Konst för en bildad publik. Perspektiv på svenskt 1700-tal I
  • Lärande i arbete

    Världskulturmuseerna

    När: 10 februari, 2014 - 17 april, 2014
    Arbetsroll: Webbredaktör och Social Media Manager
    Huvudsyssla:

    Webbredaktionellt arbete, producera innehåll och planera för publicering. Under min tid hos SMVK arbetade jag med att ta fram en handlingsplan för museernas sociala medier.

    Bonnierförlagens Bokklubbar

    När: 16 september, 2013 - 8 november, 2013
    Arbetsroll: Webbredaktör
    Huvudsyssla:

    Webbredaktionellt arbete, producera innehåll och planera för publicering. Under min tid hos Bonnierförlagens Bokklubbar gjorde jag utskick till medlemmar, arbetade fram en julkalender och arbetade med tävlingar som kommunicerades på webbsida och i sociala medier.

    Nordiska museet, Avdelningen Nya Medier

    När: 28 januari, 2013 - 8 mars, 2013
    Arbetsroll: Social Media Manager
    Huvudsyssla:

    Kommunikation i sociala medier, producera innehåll och planera för publicering. Under tiden på Nordiska museet arbetade jag mest med content och strategi med innehåll och utveckling av museets externa kanaler som sociala medier och andra plattformar.

    Volontärarbete

    Kulturfestivalen, utställning Tänk på döden

    När: Augusti 2009
    Arbetsroll: Värdinna
    Huvudsyssla:

    Fungerade som värdinna vid Mobile Art Productions utställning Tänk på döden. Jag guidade besökare genom utställningen, berättade om konstverken och gav ut foldrar.

    Kulturfestivalen, utställning Försvar

    När: Augusti 2008
    Arbetsroll: Värdinna
    Huvudsyssla:

    Fungerade som värdinna vid Mobile Art Productions utställning Försvar. Jag guidade besökare genom utställningen, berättade om konstverken och gav ut foldrar.